Şifalı Bitkiler

Şifalı Defne Yaprağı

Defne yaprağının faydaları nelerdir

Doğanın bize sunduğu şifalı bitkilerin yararları saymakla bitiremeyiz. Aynı zamanda bu şifalı bitkiler yemeklere lezzet katmakla birlikte hoş kokularıyla içimizi ferahlatıyor.  Defne yaprağı kokusuyla ve lezzetiyle birçok alanda kullanılan bir bitkidir. Özellikle et yemeklerine verdiği lezzet ve güzel aromasıyla sevilerek kullanılır. Et ve balık yemeklerinde kullanılan defne yaprağını faydaları hastalıklarımızda da bize yardımcı olur.

Latince adı Laurus nobilis olan defne ülkemizde Akdeniz defnesi olarak bilinmektedir. Defnegiller familyasının laurus cinsinde gelmektedir ve bu bitki türünün ortak adıdır. Defne ülkemizde genel olarak Karadeniz, Akdeniz, Ege bölgelerinde yetişmektedir. Dünya genelinde defne yaprağı ihtiyacının %80 ülkemiz karşılamaktadır. Akdeniz bölgesinde Hatay da çokça yetişen defne Avrupa’ya ihraç edilmekte ve aynı zamanda Avrupa’nın ilaç, kozmetik sanayisine katkı sağlıyor.

DEFNE YAPRAĞI FAYDALARI

• Defneyaprağının içeriğinde demir, magnezyum, kalsiyum açısından oldukça zengin ve faydalıdır.
  • Göz sağlığına iyi gelmektedir.
  • Ayrıca yüksek miktarda A vitamini içerir.
  • Sindirim sistemine faydalıdır.
  • Güçlü bir antioksidandır ve mide rahatsızlıklarına iyi gelen bir rahatlatıcıdır.
  • Dermatolojik olarak önerilir defne yağı yaraları tedavi eder ve pürüzsüz bir cilt olanağı sağlar.
  • Vücudumuzun güçlenmesini sağlayan defne direnç arttırarak hastalıklardan korunmamamızı sağlar.
  • DEFNE YAPRAĞI FAYDALARIVücuttaki şişkinlikleri atmamızı sağlar.
  • Balgam sökücü özelliğe sahiptir ve öksürüğü keser.
  • Alzheimer ve Parkinson hastalıklarına fayda sağladığı bilinmektedir.
  • Baş ağrısına iyi gelir ve de migren hastalarının rahatlamasını sağlar.
  • Kan şekerini düşürür yüksek ve dirençli kan şekeri olan diyabet hastalarına fayda sağlar.
  • Kalp damar sağlığına faydası vardır.
  • İyi bir gaz gidericidir.
  • Antibiyotik özelliğe sahiptir.
  • Saç sağlığına iyi gelir uzamayan saçlarınız varsa saçlarınızın uzamasına büyük faydası vardır. Saç dökülmesini önler.
  • Regl dönemi sancısına faydalıdır ve aynı zaman da düzensizlik yaşayan kadınların defneyaprağı kullanması düzene sokacaktır.
  • Ödem atılmasına yardımcı olan defneyaprağı zayıflamaya da yardımcı bir bitkidir.
  • Vücutta bulanan bakteri, mantar ve mikrop üremesini ve çoğalmasını engeller.
  • Hormon bozukluğunu gidererek hormonlara olması gereken düzene sokar.
  • Kan kanseri ve cilt kanseri gibi kanser türlerine fayda sağlar.
  • Kulak sağlığında tedavi eder.
  • Romatizmaya iyi gelir.
  • Terlemeyi sağlar böylece vücutta bulunana mikropları ve bakterilerin atılmasını sağlar, buda vücudu rahatlatarak terlemeyle su ve tuz yoluyla mikroplar vücuttan atılır. Böylece vücut sıcaklığı düşer.
  • Defne yaprağı vücuttaki stres hormonunu düşürerek sakinleştirici özelliğini de gösterir.
  • Strese karşı yardımcıdır böylece büyük endişelerin bile yatışmasını sağlayarak kişilerin rahatlamasını sağlar.

DEFNE YAPRAĞI YAN ETKİLERİ

• Çok yararlı olan defne bitkisinin fazla bilinmeyen zararları da vardır.
  • Alerjisi olanların kullanmaması gerekir.
  • Fazla kullanıldığında alerjik reaksiyonlara neden olabilir.
  • Şiddetli şekilde koklandığında solunum sistemine zarar verebilir.
  • Fazla kullanımı merkezi sinir sistemine zarar verebilir.
  • Hamile ve emziren bayanlar kullanılmaması gereken bitkidir.
  • Devamlı kullandığınız ilaçlar var ise doktorunuza danışmadan kullanmayınız.

HAZIRLANIŞI

3 adet defne yaprağını iki su bardağı suya atarak kaynatınız. Kaynadıktan sonra 3 dakika daha bekleyip altını kapatalım demlendikten sonra isterseniz bal veya şeker ile tatlandırabilirsiniz.