Cilt Bakımı

Cilt Lekeleri İçin Doğal Çözümler

Cilt Lekelerini geçirmenin doğal yolları

Açık ya da koyu bir tene sahip olan herkes görüntüsünü etkileyen ve gençlik yıllarında meydana gelen cilt lekeleri yaşamaktan rahatsızlık duyar. Cildinizdeki en küçük sivilceden deri altında ağrı oluşturabilecek ölçüde bir sivilceye kadar hepsi leke oluşumunda etkilidir. Bunlarla oynamanız ve müdahale etmeniz lekelere yol açabilir. Cildinizde sivilce ya da siyah noktalardan dolayı soluk renkli izler ya da akne sebebiyle oluklar oluşabilir.

Cilt Lekeleri Nasıl Geçer

Öyle lekeler vardır ki yüzünüzün en istemediğiniz noktasında oluşabilir ve aynaya dahi bakmak istemeyebilirsiniz. Lekelerin oluşumundaki en büyük etkenlerden biri ise güneştir. Hatta güneş lekeleri diye de adlandırılmaktadır.  Güneş cildinizde lekelere sebep olduğu gibi kırışıklığa da sebep olabilir. Bu sebeple cildinizi korumanız gereken ilk şey güneştir. Hangi mevsimde olursanız olun mutlaka güneş kremi kullanmaya özen gösterin. Yüzünüzde oluşan lekelerin ayrıca bir cilt hastalığı olabileceğini de göz önünde bulundurarak cilt doktoruna görünmenizde fayda vardır.

Cilt Tedavisinde Uygulanabilecek Doğal Maskeler

Cilt tedavisinin zaman aldığını ve bunun için sabırlı olmanız gerektiğini unutmayın. Size önereceğimiz yöntemleri mümkünse gece uyumadan önce uygulayın. İşte doğal cilt maskeleri ile leke tedavisi;

Aloe VeraAloe Vera: bitki özlerinden oluşan bu ürün yenileyici etkisiyle ciltte oluşan yanık, çatlak ve akne izlerinde oldukça etkilidir. Tek başına kullanabileceğiniz gibi E vitamini ve Hindistan cevizi yağı karıştırarak da kullanabilirsiniz. Hazırladığınız maskeyi yüzünüze sürdükten 20- 30 dakika sonra ılık su ile yüzünüzü yıkayabilirsiniz.

Limon: özellikle cilt beyazlatmada mükemmel bir yöntem olan limon cilt lekelerinde de oldukça etkilidir. Limon suyunu cildinize 15dakika boyunca uygulayın. Bu yöntemi uyguladıktan sonra güneşe çıkmamaya dikkat edin. Aksi takdirde cildiniz daha çok zarar görebilir.  Limonu tek başına kullanabileceğiniz gibi başka ürünlerle de kullanabilirsiniz. Örneğin limon ve bal karışımı peeling için oldukça etkili bir yöntemdir. 1 yemek kaşığı içme suyunun içerisine 1 yemek kaşığı şeker ve yarım limon suyunu karıştırarak cildinize uygulayın ve 5 dakika sonra yıkayın. Ardından yarım limon suyu ile 1 yemek kaşığı balı karıştırarak yüzünüze sürün ve 20 dakika sonra yıkayın.

E Vitamini: cilt bakımının vazgeçilmezlerinden biri de E vitaminidir. Cildi yenileyerek cilde ışıltı verir. Ayrıca kırışıklıkları da engelleyerek cilt tonunu eşitlemeye yardımcı olur.  Günlük olarak uygulayabilirsiniz.

Zerdeçal: anti bakteriyel olduğundan dolayı zerdeçal maskesi akne ve sivilceleri kurutur. Düzeni kullandığı durumda lekeleri azaltır. Zerdeçalı başka ürünlerle birlikte kullanabileceğiniz bir maske tarifi verecek olursak; 1 yemek kaşığı zerdeçalın içerisine Hindistan cevizi yağı, limon suyu, yoğurt ya da bal ekleyerek karıştırın. Hazırladığınız maskeyi cildinize uyguladıktan 20- 30 dakika sonra cildinizi ilk ılık suyla ardından soğuk suyla yıkayın.

Karbonat:

Ciltte pullanmayı önleme etkisiyle bilinen karbonat şiddetli akne lekelerinde de oldukça etkili bir yöntemdir. Islak yüzünüze bir tutam karbonatı uygulayın. Bu işlemi birkaç saniye leke olan kısma uyguladıktan sonra ılık suyla yıkayın. Bu uygulamayı haftada bir kez uygulamanız yeterli olacaktır.

Elma Sirkesi: her cilt tipine uygun olan elma sirkesini tonik niyetine kullanabilirsiniz. Yarısı suyla dolu olan şişenin geri kalan yarısına elma sirkesi ekleyin. Pamuk yardımıyla cildinize masaj yaparak uygulayın. Uygulamadan sonra yüzünüzü yıkamanıza gerek yok fakat sabah kalkınca mutlaka yüzünüzü temizleyin. Bu uygulama ile cilt lekelerinin renginde açılma meydana geldiğini göreceksiniz.

Bal: Cilt lekeleri tedavisinde kullanılan yöntemlerden olan balın besleyici, yenileyici ve yumuşatıcı etkisi vardır. Yağlı ciltlerde yumurta sarısıyla birlikte kullanılması önerilir. Cilt lekelerinin üzerine sürdüğünüz karışımı 20 dakika sonra bol suyla yıkayın.

Yulaf Unu ve Pirinç Suyu: yulaf lif ve vitaminler bakımından zengin bir gıdadır. Özellikle kilo vermek isteyenler için oldukça iyi bir yöntemdir. Bununla beraber cilt rengini açmak için de etkili bir yöntemdir. Asyalı kadınlar yüzyıllardır cilt renklerini açmak için kullanırlar. 1 su bardağı suyun içerisinde 1 avuç pirinci 20 dakika bekletin. Daha sonra pirinci süzün ve kalan pirinç suyunun içerisine yulaf unu ve 1 yumurtanın beyazını ekleyin. Macun kıvamı alıncaya kadar karıştırın. İlk önce cildinizi temizleyin sonra bu maskeyi sürerek 20- 30 dakika bekleyin ve ardından suyla yıkayın.

Sandal Ağacı Yağı

Kuşburnu Yağı: kuşburnu yağının da bal gibi cildi yenileyici bir etkisi vardır. Lekeli cilt tedavisi için kullanılan doğal yöntemlerden biridir. Gece yatmadan önce kuşburnu yağını cildinize uygulayın.

Sandal Ağacı Yağı:

Cilt lekeleri oluşmasını hafifleten, kırışıklıkları azaltan besleyici bir maddedir. Cildi yumuşatan ve cilt lekeleri açan hint yağı ve Hindistan cevizi yağı ile birlikte kullanılabilir. Her maddeden birer kaşık karıştırarak yüzünüze masaj yaparak yedirin. Daha sonra bir kaba kaynar su doldurun büyük bir pamuk parçası ya da pamuklu bir bezi suyun içerisine batırıp çıkarın iyice sıkın ve yüzünüzdeki yağı bununla temizleyin. Bu uygulamayı her gün istediğiniz saatte uygulayabilirsiniz. Kuru bir cilde sahipseniz ekstra nemlendirici kullanmanıza gerek yok. Karışımın içerdiği yağ yüzünüzdeki nem dengesini korur.

Domates: geldik bir diğer doğal yöntem olan domatese, beta karoten açısından zengin olan domates cildi yenileyerek muhteşem bir bakım etkisi yaratır. Domatesi dilimler halinde doğrayarak cildinize koyun. Ayriyeten domates suyu ve salatalıktan da maske yapabilirsiniz. Salatalığı püre haline getirin ve domates suyuyla karıştırın. Pamuk yardımıyla yüzünüze uygulayın.

Sarımsak ve Soğan: soğan ve sarımsakta leke tedavisinde etkilidir. Ayrıca beyazlatıcı bir etkiye sahiptir. Sarımsağı ezerek lekelerin üzerine uygulayın. Aynı şekilde soğanı da lekelerin üzerine uygulayın.

Bu yöntemlerin etkisini görebilmek için yöntemlerden size en uygun olanı seçin ve 4- 5 hafta uygulayın. Cildinizdeki değişimi sizde göreceksiniz.