Cilt BakımıGenel

Çay Ağacı Yağı Cilt

Çay ağacı yağı, cilt için birçok yararı olan uçucu bir yağdır. Geleneksel tedavilere bir alternatiftir. Çay ağacı yağı, deriyi, tırnakları ve saçı etkileyen rahatsızlıkların ve semptomların tedavisinde kullanılabilir. Aynı zamanda bir deodorant, böcek kovucu veya ağız gargarası olarak da kullanılabilir. Topikal olarak kullanıldığında, çay ağacı yağı bazı cilt durumlarını tedavi edebilir veya cildinizin genel görünümünü iyileştirebilir.

Çay Ağacı Yağı Cilde Faydaları

Çay ağacı yağı, çok çeşitli cilt sorunlarının yatıştırılması ve iyileşmesi ile sağlıklı bir cildin desteklenmesinde etkilidir. Çay ağacı yağını  doğrudan cilde uygulamamalısınız. Yağı, zeytinyağı, hindistancevizi yağı veya badem yağı gibi bir taşıyıcı yağ ile seyreltmek önemlidir. Her 1 ile 2 damla çay ağacı yağı için 12 damla bir taşıyıcı yağ ekleyin. Ayrıca, göz çevresi etrafında çay ağacı yağı kullanırken dikkatli olun. Maruziyet kızarıklığa ve tahrişe neden olabilir. Çay ağacı yağı kullanmadan önce cildinizin çay ağacı yağına tepki vermediğinden emin olmak için bir yama testi yapın.

Kuru Cilt ve Egzama için Çay Ağacı Yağı

Çay Ağacı Yağı CiltÇay ağacı yağı , kaşıntı ve tahrişleri azaltarak kuru cildi yatıştırmaya yardımcı olabilir . Ayrıca, egzama tedavisinde çinko oksit ve klobetazon butirat kremlerinden daha etkili olduğu gösterilmiştir.

Nasıl kullanılır: Birkaç damla çay ağacı yağını az miktarda nemlendirici veya taşıyıcı yağa karıştırın . Bu karışımı duştan çıktıktan hemen sonra ve her gün en az bir kez etkilenen bölgelere uygulayın.

Yağlı Cilt için Çay Ağacı Yağı

Çay ağacı yağının antiseptik özellikleri, yağlı ciltle savaşma kabiliyetine katkıda bulunabilir . Yapılan  bir araştırmada , 30 gün boyunca çay ağacı yağı içeren bir güneş koruyucu kullanan katılımcıların yağlı ciltte iyileşme gösterdikleri bulunmuştur.

Nasıl kullanılır: Tonerinize, nemlendiricinize veya güneş koruyucunuza birkaç damla çay ağacı yağı karıştırın. Bir maske yapmak için iki damla çay ağacı yağını bentonit kiline ekleyebilirsiniz ve daha sonra cildinize kullanabilirsiniz.

Cilt Kaşıntısı için Çay Ağacı Yağı

Çay ağacı yağının antienflamatuvar özellikleri, kaşıntılı cildin rahatsızlığını hafifletmede faydalıdır . Cildi rahatlatır ve aynı zamanda kaşıntılı deriye neden olan enfeksiyonları iyileştirmeye yardımcı olabilir.Araştırmalar çay ağacı yağının kaşıntılı göz kapaklarının azaltılmasında etkili olduğunu bulmuştur . Yüzde 5 çay ağacı yağı içeren bir merhem, katılımcıların göz kapaklarına masaj yapılmıştır. 24 katılımcının 16’sı kaşıntıyı tamamen ortadan kalktığını bildirmiştir. Diğer sekiz kişi bazı gelişmeler göstermiştir.

Nasıl kullanılır: Birkaç damla çay ağacı yağını nemlendiriciye veya taşıyıcı yağa karıştırın ve cildinizde kaşıntılı alanlara günde birkaç kez uygulayın.

Cilt İltihabı için Çay Ağacı Yağı

Anti-inflamatuar çay ağacı yağı etkisi cildi yatıştırmaya ve ağrılı, tahriş olmuş cildi rahatlatmak için yardımcı olur. Kızarıklık ve şişmeyi de azaltmaya yardımcı olabilir. Araştırmalar bu yağın, cilde hassasiyeti nedeniyle  iltihap oluşumlarını  azalttığını desteklemektedir . Cildinize saf çay ağacı yağı kullanımı sıkıntılı olabilir ancak genellikle cilde uygulanmadan önce bir taşıyıcı yağ ile seyreltmeniz sayesinde son derece etkili bir sonuç alabilirsiniz.

Nasıl kullanılır: Bir taşıyıcı yağ veya nemlendiriciye 1 damla çay ağacı yağı ekleyin ve etkilenen alana günde birkaç kez uygulayın.

Enfeksiyonlar için Çay Ağacı Yağı

Çay ağacı yağının antibakteriyel özellikleri onu etkili bir yara iyileştiricisi yapar.Araştırmalar, çay ağacı yağının bakterilerin neden olduğu yaraları iyileştirmeye ve korumaya yardımcı olduğunu ortaya koymaktadır.  Geleneksel tedaviye ek olarak çay ağacı yağı kullanan 10 kişiden dokuzu, sadece geleneksel tedaviye kıyasla iyileşme süresinde bir azalma göstermiştir.

Nasıl kullanılır: Bir yara merhem krem ​​ile 1 damla çay ağacı yağı ekleyin ve gün boyunca yönlendirilmiş olarak uygulayın.

Saç ve Saç  Derisi için Çay Ağacı Yağı

Kimyasalları ve ölü deri hücrelerini saç derisinden çıkararak kepek tedavisi için çay ağacı yağı kullanabilirsiniz . Saçlarınıza çay ağacı yağını kullanarak, sağlıklı ve nemlendirici bir şekilde kalmasını sağlayarak optimum büyümeyi teşvik edebilirsiniz.

Nasıl kullanılır: Saçınıza ve saç derinize bir çay ağacı yağı ve bir taşıyıcı yağ karışımı uygulayın. 20 dakika saçınızda kalmasına izin verin. Sonra% 5 çay ağacı yağı içeren bir çay ağacı yağı şampuanı kullanın. Durulamadan önce birkaç dakika boyunca saç derisine ve saçınıza masaj yapın. Bir çay ağacı yağı kremi ile işleme devam edin.

Sivilce için Çay Ağacı Yağı

Çay ağacı yağı, anti-enflamatuar ve antimikrobiyal özellikleri nedeniyle akne tedavisi için popüler bir seçimdir . Kızarıklığı, şişliği ve iltihabı sakinleştirdiği düşünülmektedir. Sivilce  izlerini önlemeye ve azaltmaya yardımcı olur, sizi pürüzsüz ve temiz bir cilt bırakır.

Nasıl kullanılır: 3 damla çay ağacı yağını  bir taşıyıcı yağ ile karıştırın ve gün boyunca bir toner olarak kullanın. Ayrıca çay ağacı yağı içeren bir yüz yıkama, nemlendirici ve leke tedavisi kullanabilirsiniz.

Sedef Hastalığı için Çay Ağacı Yağı

Sedef hastalığı için çay ağacı yağının kullanımını destekleyen bilimsel araştırma eksiktir. Bununla birlikte, anektodtal kanıtlar çay ağacı yağının, bağışıklık sistemini güçlendirirken, enfeksiyon ve iltihaplanma gibi sedef hastalığının semptomlarının tedavisinde yararlı olabileceğini düşündürmektedir.

Nasıl kullanılır: 1 ile 2 damla çay ağacı yağını az miktarda bir taşıyıcı yağa kadar seyreltin. Yavaşça etkilenen bölgeye günde birkaç kez uygulayın.

Çay ağacı yağını cilt için kullanırken dikkat etmeniz gerektiğini unutmayınız.Cilt için ayrıca aşağıdaki yazılarımız da yardımcı olabilir. Sağlıklı günler dileriz.

Cilt Bakımında Limon Yağı

Zeytinyağı ile Cilt Bakımı