Cilt BakımıCilt MaskeleriGenelŞifalı Bitkiler

Akne ve Yaralar İçin En Önemli 10 Esans Yağ

Uçucu yağlar, olgun akne ve yara izlerinin tedavisinde doğal bir alternatiftir

Uçucu yağların nasıl kullanılacağını bilmek önemlidir. Deriye uygulamadan önce uçucu yağları üzüm çekirdeği, ayçiçeği veya kayısı yağı gibi bir taşıyıcı yağda seyreltin. Doğru kullanılan, uçucu yağlar olgun akne ve yaralar gibi durumlarda yardımcı olabilir.

Helichrysum Uçucu Yağ

Helichrysum hem akne hem de yara izlerinin tedavisinde en iyi uçucu yağlardan biridir; Olgun bir sivilceden ve yara izlerinden muzdarip olanlar için pahalı bir esans yağı olmasına rağmen, etkili bir bileşene sahiptir.

Lavanta Esansiyel Yağı

Shirley Price’a göre “Kadınlara Aromaterapi” kitabında Lavanta, çok yönlü uçucu yağların en iyilerinden birisi olarak ifade edilir.

Lavanta yağı nazik, ucuz ve etkilidir. Lavanta esansiyel yağı akne, yara izleri ve çoğu deri rahatsızlığını tedavi etmek için kullanılabilir; dikkatle kullanıldığında, cilde küçük miktarlarda düzgün bir şekilde uygulanabilir.

Neroli Esansiyel Yağı

cilt bakımında esanslı yağ naroli

Julia Lawless’ın “Esansiyel Yağlar Ansiklopedisi” adlı kitabında Neroli, hem yara izi hem de olgun ciltlerin tedavisinde etkili bir esans yağıdır.

Neroli pahalı uçucu bir yağdır, bu nedenle olgun akne ve yara izlerini tedavi etmek için neroli yağı almadan önce alternatif bir esansiyel yağ denemeye değer olabilir. Neroli’yi kayısı veya ayçiçeği yağı gibi taşıyıcı bir yağ bazında kullanabilirsiniz.

Clary Sage Esansiyel Yağı

Clary adaçayı hem olgun cilt hem de akne tedavisinde faydalıdır. Hamileyseniz Clary Sage esansiyel yağı kullanmayın ve kullanmadan önce bir taşıyıcı yağ tabanı içinde seyreltin. Birçok cilt koşulları için yararlı olduğu için, kadınlar için en sevilen esansiyel yağlardan birisidir.

Roma Papatya Esansiyel Yağı

Cilt bakımında roma papatya esanslı yağ kullanımı

Roma papatyası, Lawless’a göre akne ve diğer cilt koşullarında etkili diğer etkili yağlardan birisidir. Diğerlerine göre nispeten pahalı bir esans yağıdır. Alman papatyası esansiyel yağı ile benzer özelliklere sahiptir. Kullanmadan önce bir taşıyıcı yağ içinde seyreltin.

Sandalağacı Esansiyel Yağı

Sandalağacı akne, olgun, kuru cilt ve yara izlerinin tedavisinde faydalıdır. Bu pahalı bir başka yağdır, ancak sıklıkla maliyet değerinde etki göstermektedir. Seyrelterek kullanmayı unutmayın.

Mandarin Esansiyel Yağı

cilt bakımında esanslı mandarin yağı

Mandarin (bazen mandalina olarak anılır), akne ve yara izlerini tedavi etmek için uygun, hafif, canlandırıcı bir uçucu yağdır. Fototoksik olabilir, bu nedenle güneş ışığında dikkatle kullanın; Bir taşıyıcı yağ tabanında mandalini seyrelterek kullanın.

Esmer esans yağı

Ceviz, yara izlerinin ve olgun cildin tedavisi için uygundur; olgun akne ve yara izlerini tedavi etmek için sandal ağacına benzer bir temel nota yağıdır. Kullanmadan önce bir taşıyıcı yağ tabanında seyreltin.

Çay Ağacı Esansiyel Yağı

Çay ağacı, antiseptik özellikleri ile Lawless da dahil olmak üzere birçok aromaterapist tarafından tavsiye edilir. Akne tedavisinde ve iyileştirmede yararlıdır; Avustralya’ya özgü bir yağ olan çay ağacı, dünya genelinde esansiyel yağ ilk yardım setlerinde standart bir yağdır. Çay ağacını baz taşıyıcı yağ ile birlikte kullanmadan önce seyreltin.

Havuç tohumu esansiyel yağı

Havuç taşıyıcı yağı ile karıştırılmamak için, havuç tohumu esans yağı, vitamin C ve diğer vitaminler açısından yüksek olan havuç bitkisinden alınır. Havuç tohumu, hem yara izlerini hem de olgun cildi tedavi etmek için faydalıdır. Havuç yağını kullanmadan önce bir taşıyıcı yağ tabanına seyreltin.

Etiketler